torsdag 21 oktober 2010

Biopremiärer


Imorgon har Somewhere av Sofia Coppola biopremiär, och den skulle jag gärna vilja se (jag älskar Marie Antoinette som Sofia har skrivit och regisserat). När jag var yngre tyckte jag Stephen Dorff, huvudrollsinnehavaren i Somewhere, var riktigt cool men jag vet inte om han har lämnat något avtryck "skådespelarinsatsmässigt", men med den här filmen har jag hört Oscarsrykte.

En annan av morgondagens biopremiärer är The Social Network, filmen om Facebook-grundaren. Den står inte högst upp på att-se-listan men jag tror att den kan vara ok (det är ju en "Fincherrulle"), och just nu har den i alla fall ganska höga 8,5 på IMDB.

Nu ska jag göra det sista här på jobbet sedan vankas det pitepaltsmiddag hemma hos svärmor. Paltkoma oh yeah! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar