torsdag 15 november 2012

Ett inlägg om hamburgare (och tisdagar)

Från Grill i tisdags (mitt fina sällskap)

För den som brukar tycka att tisdagar är tråkiga kan jag tipsa om vad jag och tjejerna brukar hitta på för att göra dem lite roligare. Vi brukar passa på att gå ut och äta på tisdagar och det har råkat bli så att vi ställer in oss på just hamburgare. Begreppet "tisdagsburgare" har således blivit myntat.

Tisdagen den här veckan slog vi till på en lyxigare variant och gick till Grill. Jag är ett stort fan av Grill, men dessvärre fick en i vårt sällskap en ganska ljummen, nästan kall, hamburgare. Min hamburgare var dock precis så som jag vill ha den, en mediumstekt burgare som var saftig och god. Ett extra plus för den smarriga barbequesåsen!

För den som kanske vill ha en mer prisvärd, men fortfarande mycket god hamburgare, gå till Bara bistro på söder! När vi ändå är inne på hamburgare så måste ju även hyfsat nyöppnade Flippin´ Burger nämnas. Jag har i och försäg bara varit där en gång, men åh va god den hamburgaren var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar