torsdag 24 februari 2011

Long time no see

Jacob´s Ladder (1990)

Oj, det var nästan en vecka sedan jag gjorde det senaste inlägget. Sorry! :)

Vad har hänt sedan dess? Jo, jag har hunnit tatuera mig. En första sittning i alla fall, färgen ska vi ta framöver. Tatueringen blev jättefin, en snygg tjej a la 20-tal fast kanske lite mera åt gypsyhållet (bild kommer när den är klar).

Jag har också hunnit avverka en gammal film. Eller gammal och gammal, den är från 1990 och heter Jacob´s Ladder, och handlar om en traumatiserad Vietnamveteran (Jacob). Man kan väl säga att det är en dramathriller och den är ganska obehaglig på sina ställen. Tim Robbins, som spelar huvudrollen, gör ett riktigt bra jobb. Jag var aningen osäker när jag skulle börja sen den men det var bra, en mycket stark trea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar