måndag 19 september 2011

Helgen

Min fika på Sturekatten :)
Okidoki! Nu kör vi en sammanfattning av helgen, som var riktigt nice (minus att jag var gräsänkling mellan torsdag och söndag då).

I fredags flexade jag ut lite tidigare och tog en fika med Marielle och Susanna på Café Macchiato. Det serverades jättegod kladdkaka och tjejerna som jobbade var supertrevliga, så bra betyg där! Efter det blev det tapasmiddag på Café Tabac i Gamla stan med Marie och några till. Mycket trevligt!

I lördags var det fest hemma hos Cissi och Stoffe och temat var Poliskolan - The revival! Vi hann med den första Polisskolanfilmen, och ja, den höll faktiskt måttet. Vidare åts det donuts i sann polisanda och kvällen slutade med att vi kollade in en massa 80- och 90-talshits på Youtube. Skrattfest!

Igår gick jag på stan nästan hela dagen, fikade på urmysiga Sturekatten, och väntade på Erik. Jag testade högvis med kläder, dock kom jag inte hem med något. När Erik anlände tog vi oss hem på en gång och svullade pizza, godis och ostbågar framför nya filmen Source Code (med bl.a. Jake Gyllenhaal). Jag hade ganska höga förvätningar på den filmen. Jag menar, den hade fått riktigt bra recensioner, och regissören Duncan Jones förra film, Moon, den var ju grym. Men nej, Source Code levde enligt min mening, inte upp till förväntningarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar