måndag 9 januari 2012

Två biobesök

Långhelgen, som dessvärre är över, innehöll hela två biobesök! I fredags blev det Tinker Tailor Soldier Spy och i lördags blev det The Girl with the Dragon Tattoo.

Några av huvudkaraktärerna i "Tinker Tailor..."

"Tinker Tailor..." var långsam på ett bra sätt och hyfsat spännande av och till. Skådespeleriet var grymt! Jag hade kanske lite för höga förväntningar, men det var på det stora hela en bra film.

"Lisbeth Salander" spelad av Rooney Mara

The Girl with the Dragon Tattoo var spännande och det trots att jag både sett den svenska filmen och läst böckerna. Jag störde mig dock lite på att flera av skådisarna skulle prata engelska med svensk brytning, vilket lyckades så där. Betyget blir nog en knapp fyra (eller trea plus?).

Utförligare recensioner än så orkar jag tyvärr inte skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar