tisdag 8 mars 2011

Gårdagens inköp m.m.

Edie Falco i Nurse Jackie (2009)

Igår spontanköpte jag första säsongen av serien Nurse Jackie (199 pix på Åhléns). Jag hann dock inte titta på något avsnitt igår, men ikväll så hoppas jag kunna avverka i alla fall ett avsnitt. Nurse Jackie har fått riktigt bra kritik och vidare har Edie Falco blivit nominerad för bästa kvinnliga huvudroll i en dramaserie ett antal gånger (i alla fall Golden Globes om jag inte misstar mig).

Igår började jag och Erik också att titta på en ny (ja, ny för oss i alla fall) tv-serie, nämligen Band of Brothers (2001). Vi har gått och dragit på den ganska länge men aldrig varit riktigt sugna, men nu så... första avsnittet som vi har ca 10 minuter kvar på, var riktigt bra. Det var dock lite svårt att ta David Schvimmer (Vänner) på allvar, men efter ett tag så tyckte jag att han fungerade riktigt bra i sin roll.

Nu är det strax fika här på jobbet och det vankas semlor, hurra för fettisdagen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar