måndag 14 mars 2011

Helgen

En scen från 2001: A Space Odyssey (1968)

Här kommer en helgsammanfattning, voilá!

Vi börjar med fredagen som bjöd på ett frisörbesök på salongen Sachajuan, trevlig ställe, samt tapas- och filmkväll hos Cissi. Vi lagade tapas, tittade på Bridget Jones Dagbok (hehe) och avslutade med roliga 80-talsvideor och andra skojiga youtube-klipp. Supertrevligt!

Lördagen bestod av en fika med bästa tjejgänget på Ett skafferi i Midsommarkransen som följdes av en scifi-kväll hos vänner. Vi tittade på 2001 - Ett rymdäventyr, som jag faktiskt aldrig har sett i sin helhet. Den var... seg. Men den där Hal (datorn på rymdskeppet) var ju riktigt obehaglig, vilket jag gillade. Vi hann med två rullar och den andra hette Colossus (1970). Jag slumrade till några gånger så att jag kanske inte är rätt person att uttala mig, men den var så där lite ogenomtänkt flummig och kul.

Igår kväll hann jag även att plöja igenom några serier. Det blev två avsnitt av Californication (säsong 4), ett avsnitt Big Love (s. 5) och ett avsnitt Nurse Jackie (s. 01). Så många bra serier och så lite tid... ;)

Nu jobba jobba! Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar