torsdag 19 juli 2012

Lite Paris



Et voilà, ännu en Parisbild! Denna tog jag när vi svängde förbi fina Luxembourg-parken.

Jag älskade verkligen att promenera runt i Paris, vilket vi gjorde... A LOT! Att promenera runt är nog favoritgrejen när vi är utomlands samtidigt som vi ofta bannar oss själva för att vi tar ut oss alldeles för mycket, men det är vår grej liksom ;)

Jag har förresten inte så många egna Paristips, men jag gillade frukoststället Breakfast in America (finns på två ställen). Deras frukost stod man sig på hur länge som helst, ja, i alla fall på omeletten, som förutom rostat bröd serverades med massor av stekt potatis (man kunde i och försäg vara nyttig och byta ut potäterna mot tomat, men nä). Bland de olika restaurangerna vi testade gillade jag nog Chez Josephine bäst. Hamburgaren, mm-mm! Restaurangen låg vid det livliga, lilla torget Place du Marché Sainte-Catherine.

Nu sitter man här och vill ut och resa igen, men jag har tyvärr inget mer inbokat utan det blir nog till att stå ut till nästa sommar då det förhoppningsvis blir New York igen (peppen!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar