onsdag 18 juli 2012

Tips på film för en regnig sommardag m.m.

Jag, en starbuckslatte och Seine

Tillbaka på jobbet efter fyra veckors härlig semester. Det enda jag känner att jag kan klaga liiiiite på är vädret, men vi fick en dos "riktig" sommar när vi var i Paris. Paris var för övrigt underbart!

Eftersom vädret är lite fram och tillbaka i Sverige just nu tänkte jag, för en eventuell regnig dag, rekommendera filmen The Descendants (2011). George Clooney spelar advokaten Matt King som är bosatt på Hawaii med fru och barn. Matts fru hamnar i koma efter en allvarlig olycka och han måste då hand om och få bättre kontakt med sina två döttrar samtidigt som han får reda på att frun har varit otrogen. En drama med en glimt om hur en vardag kan se ut för en familj på Hawaii.

För den som vill ha lite mer spänning kan jag varmt rekommendera Chronicle (2012). Filmen handlar om hur tre vanliga tonårskillar får superkrafter (efter att ha gått ner i ett mystiskt hål i marken) och om hur de hanterar de nyvunna krafterna samt tänjer på gränserna allt eftersom de blir starkare. Se trailern här, som ger en bättre bild av filmen än min lilla beskrivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar