tisdag 11 januari 2011

Golden Globes

January Jones (Mad Men) vid förra årets Golden Globes

Nomineringarna till Golden Globes 2011 som delas ut den 16 januari ligger ute här, och bl.a. är min favorit Dexter nominerad i kategorierna bästa dramaserie, bästa manliga huvudroll (Michael C. Hall) samt för bästa kvinnliga biroll (Julia Stiles). We like!

Jag såg vidare att Trent Reznor´s filmmusik i The Social Network är nominerad (det ryktas även om en Oscarsnominering) och jag läste precis i DN Kultur att han ska göra filmmusiken till den amerikanske filmversionen av Män som hatar Kvinnor (The Girl with the Dragon Tattoo). Nu har jag ju inte sett The Social Network så att jag har ingen aning om hur musiken låter, men "Trentan" har nog lyckats ganska bra om han blivit nominerad samt fått erbjudande om att göra mer filmmusik.

That´s all för nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar