onsdag 12 januari 2011

Mat på TV

Domarna i Masterchef, bl.a. Gordom Ramsay

Jag älskar mat (eeh, vem gör inte det) men det är inte jätteofta jag tittar på matlagningsprogram. Några jag dock brukar fastna framför är amerikanska Top Chef, Hell´s Kitchen, Halv åtta hos mig och nu senast amerikanska Masterchef, i vilket amatörkockar tävlar mot varandra (riktigt kul). Förresten, måste Gordron Ramsay vara med i alla matlagningsprogram?! Han är syns i rutan jämt, både i amerikansk och brittisk TV, nu senast i Masterchef (kl 19.00 varje vardag på TV3). Ramsay är väl ok, men finns det inga andra kockar som kan få chansen i rutan?

Ikväll startar vad jag tror är den svenska versionen av Masterchef, och man startar med en auditionturné. Vet inte om jag kommer att titta, kanske, men för den som vill börjar det hela (alltså Sveriges mästerkock) kl 20.00 på TV4.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar