måndag 17 januari 2011

Sunshine

Cillian Murphy i Sunshine (2007)

I lördags fyllde jag år och förutom mysig fika med nära och kära stod bio på schemat, Little Fockers (den tredje filmen om Gaylord Focker + familj). Ingen av oss hade några större förväntningar, vilket var bra eftersom att den var ganska dålig. Visst, några skratt blev det, men annars var den ganska löjlig och saknade handling. Men men, det är nästan alltid mysigt med bio i alla fall :)

Just det, jag ska inte glömma att nämna Shelter som vi såg i fredags. Den var kanske lite spännande ibland men som helhet si så där, så att det blir nog inte mer än 2 av 5 i betyg (Jonathan Rhys Meyers gjorde dock hyfsat ifrån sig).

En annan film vi avverkade i helgen var Sunshine, som jag såg när den gick på bio, och den har jag haft på att-se-igen-listan ganska länge. Lucky me, jag fick nämligen Sunshine i födelsedagspresent av Erik och vi tittade på den sent i lördags efter allt födelsedagsfirande. Den är riktigt, riktigt bra med en grym Cillian Murphy i huvudrollen (handlingen hittar ni här).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar